سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه حکیمی برای رهنمایی نیافت، هلاگ گشت . [امام زین العابدین علیه السلام]

mostafa good

به نام خدا

 

مطالب علمی

 

اتلانتیس قاره ی گمشده کجاست؟

 

از دوران یونان باستان تا کنون درباره جزیره گمشده ای به نام اتلانتیس پیوسته افسانه هایی پرداخته شده است. می گویند اتلانتیس جزیره ای بزرگ در اقیانوس ارام درست در غرب صخره جبل الطارق بود جایی که به ستون های هرکول معروف است. انجا را سرزمینی ایده ال مانند یک بهشت می پنداشتند. افلاطون انجا را به عنوان یک یو تو پیا(utopia ناکجا آباد سرزمین و جامعه ارمانی) وصف کرده است.

 باز بر اساس افسانه ها این جزیره دارای نظام سلطنتنی بسیار نیرو مندی بود که همه اروپای جنوب غربی و نیز شمال غربی افریقا را به زیر سلطه در اورده بود ولی سرانجام این نظام سلطنتی به دست اتنی ها که از یونان یورش اوردند برچیده شد.

از ان پس مردم اتلانتیس به شرارت پرداختند و کیفرشان ان بود که ب اثر یک زلزله در کام اقیانوس بلعیده شدند. این افسانه را فیلسوف یونانی افلاطون در کتاب تیمائوس که 300 سال پیش از میلاد نگاشته اورده است. تاریخ نابود شدن جزیره را 9000 سال پیش از زمان افلاطون پنداشته اند.

مردم در قرون وسطی افسانه های اتلانتیس را باور کرده بودند. از این رو در قرون چهاردهم و پانزدهم سفرهای بسیاری در جستجوی ان انجام می شد. البته منشا این باور گویا برخی از رویداد ها ی واقعی بود. مثلا مسافری در بازگشت از سیاحت خود افسانه هایی از نقاطی که دیده بود بیان می کرد و سپس این حکایتها کم کم بخشی از افسانه های اتلانتیس شد.

حتی امروزه نیز افرادی هستند که اتلانتیس را به طور جدی باور دارند.

به گفته مردی که از نظر معتقدان کارشناس اتلانتیس است تمدن بشر در ان سرزمین اغاز شد. او بر این باور است که بسیاری از خدایان و الهه هایی که بشر انها را می پرستیده است همان پادشاهان اتلانتیس بوده اند . او ساخت اهن و اختراع الفبا را نیز از ابتکار مردم اتلانتیس به شمار اورده است.

 




سید مصطفی سیدی ::: پنج شنبه 87/6/7::: ساعت 8:56 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 41


بازدید دیروز: 43


کل بازدید :978822
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : سید مصطفی سیدی[157]
نویسندگان وبلاگ :
سید امیر حسین سیدی (@)[0]


 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<