سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس عقل، پس از ایمان به خداوند ـ عزّوجلّ ـ، دوستی با مردم است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

mostafa good

بیوگرافی رونالدینهو

????: در ?? ماه مارس این سال در پورتو الگره برزیل به دنیا مى آید. نام کامل او رونالدو آسیس دوموریرا است.

1???: با برزیل فاتح جام جهانى نوجوانان مى شود و خودش به مقام آقاى گلى این رقابت ها مى رسد.

????: اولین بازى خود را در سطح حرفه اى با پیراهن گرمیو برزیل انجام مى دهد و در ? مسابقه این تیم شرکت مى کند.

????: اولین بازى ملى اش را براى برزیل در روز ?? ژوئن این سال در برابر لتونى انجام مى دهد و با این تیم فاتح کوپا آمه ریکا در آن سال مى شود و اولین گل ملى اش را در برابر ونزوئلا به ثمر می رساند.

????: با پارى سن ژرمن فرانسه قراردادى ? ساله مى بندد و از ماه مارس این سال به پاریس کوچ مى کند، اما مجبور به صبرى ? ماهه براى انجام اولین بازى اش براى این تیم مى شود. زیرا اختلاف و ستیز مالى بین سن ژرمن و گرمیو بر سر قیمت او ادامه دارد.

????: با تیم ملى برزیل فاتح جام جهانى در شرق آسیا مى شود و در این راه یک گل جالب از فاصله ?? مترى و با یک ضربه آزاد قوس دار و بلند به تیم انگلیس در مرحله یک چهارم نهایى مى زند.

2002-2003: به بازى براى پارى سن ژرمن ادامه مى دهد، اما رابطه خوبى با لوییز فرناندز مربى این تیم ندارد.

????: وقتى سن ژرمن به پیکارهاى اروپایى راه نمى یابد او از قصد خود براى ترک این تیم صحبت مى کند. برادر او که مدیر برنامه هاى وى نیز هست، بر سر انتقال او به منچستریونایتد با سران این باشگاه انگلیسى مذاکره مى کند اما بارسلونا زرنگ تر است و با استفاده از تردید منچستر او را جذب خویش مى کند.

?? جولاى همان سال (????): قرارداد ? ساله او با بارسا به بهاى ?? میلیون یورو امضا مى شود.


? سپتامبر: اولین گلش را براى این تیم کاتالونیایى در تساوى 1-1 برابر سویا مى زند. او از درون زمین خودى به حرکت در مى آید و به پیش مى رود و از ?? مترى با شوتى دقیق دروازه را باز مى کند.

15 اکتبر: موقعى که بارسلونا در جام یوفا تیم پوچوف اسلواکى را 8 بر صفر در هم مى کوبد، ? گل مى زند. اولین فصل حضورش در نوکمپ با زدن ?? گل پایان مى گیرد و این تیم با بى شکست ماندن در ?? بازى متوالى به مقام نایب قهرمانى لالیگا مى رسد.

جولاى: به او استراحت داده مى شود تا در کوپا آمه ریکا شرکت نکند.

نوامبر: با درخشش او بارسلونا در ال کلاسیکو 3 بر صفر بر رئال مادرید فایق مى آید.

دسامبر: از سوى فیفا به عنوان مرد سال (????) فوتبال جهان انتخاب مى شود اما در انتخابات توپ طلا پشت سر آندرى شوچنکو و دکو قرار مى گیرد.

مه ????: بارسلونا را پس از ? سال فترت فاتح لالیگا مى کند.

ژوئن: با برزیل جام کنفدراسیون ها را فتح مى کند و در بازى فینال که کشورش آن را با نتیجه 4-1 از آرژانتین مى برد، گلزنى مى کند.

?? آگوست: موافقت مى کند که قراردادش با بارسا تا ???? تمدید شود.

سپتامبر: از سوى اتحادیه فوتبالیست هاى حرفه اى جهان (FiFpro) مرد سال شناخته مى شود.

?? نوامبر: بارسلونا را دوباره به سوى پیروزى 3-0 بر رئال مادرید رهنمون مى شود و این بار دو گل انفرادى حیرت انگیز مى زند.

?? نوامبر: در انتخابات توپ طلاى اروپا اول مى شود.

دسامبر: برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب می شود.


سخنان بازیکنان سالهای دور بارسا در مورد بردن توپ طلای اروپا توسط رونالدینیو:

میشل پلاتینى (?? و ?? و ??)
ایران ورزشى - رونالدینیو فوتبال را زیباتر و هنرمندانه تر مى کند. او خوشبختى را به همه هدیه مى کند و خنده اش او را زیباتر مى کند. با وجود رونالدینیو، فوتبال یک بازى و یک هنر است و این همان تعریفى است که من دوست دارم. او نه تنها درخششى فردى دارد، بلکه به فکر همه است. او پاسورى هنرمند است و فقط دریبل نمى زند. چرا که بازیکنانى را دیده ام که خوب دریبل مى زنند و شیرین کاری مى کنند، ولى پاس دادن بلد نیستند. آنها به درد سیرک مى خورند. رونالدینیو اما براى فوتبال ساخته شده است.

ژان پیرپاپن (????)
رونالدینیو آخرین جادوگر است، نابغه اى پا به توپ. به علاوه او خیلى متواضع است. او از بازى لذت مى برد و تماشاگران روى سکوها را به وجد مى آورد. او یک خنده دلنشین است. به دلیل پاس هاى فوق العاده اى که مى دهد، خیلى دوست داشتم که در کنار او بازى کنم.

زین الدین زیدان (????)
آفرین به رونالدینیو، او شایسته توپ طلا بود. او فصلى فوق العاده را پشت سر گذاشت.

لوییز فیگو (????)
رونالدینیو بازیکنى است که در آن واحد حرکاتى انفرادى و گروهى انجام مى دهد، درست مانند بارسا که این روزها فوق العاده بازى مى کند. تماشاگران از دیدن این نمایش لذت مى برند و این خیلى به نفع فوتبال است که او جایزه را مى برد.

یوهان کرایف (?? و ?? و ??)
رونالدینیو خوب بازى مى کند چون بازیکن بارسلونا است، چون نباید انرژى اش را در کارهاى دفاعى صرف کند. تیم او تهاجمى بازى مى کند و او توپ هاى زیادى در اختیار دارد. رونالدینیو وقتى خوب باشد بارسا نیز خوب است و بالعکس. او شایسته این توپ طلا است. او نمایش فوق العاده اى ارایه مى کند و همه از نمایش او لذت مى برند. او نشان داده که چه کارهایى بلد است. هر حرکت او خطرساز است و مردم همین را مى خواهند. امیدوارم که او عصر جدیدى رقم بزند.

هریستو استویچکوف (????)
همه خوشحال اند که چنین بازیکنى برنده توپ طلا شده است. رونالدینیو زمانى که افراد حاضر در مراسم را دید، فهمید که چه عنوان ارزشمندى را به دست آورده است. فقط و فقط ستارگان دنیاى فوتبال که براى تبریک به او به پا خاستند. این حتى باشکوه تر از زمانى است که صدهزار تماشاگر نوکمپ تو را تشویق مى کنند. رونالدینیو در این سطح بازى مى کند، چون در بارسا است و فرانک رایکارد به او بازى مى دهد.
فراموش نکنید که بارسلونا کارخانه ستاره سازى است. از لوییس سوارز تا کرایف، ریوالدو و من. متأسفم که ما در یک دوره نبودیم. در فوتبال امروز، تنها اوست که مى تواند در زمین چنین کارهایى بکند.




سید مصطفی سیدی ::: یکشنبه 87/6/10::: ساعت 5:40 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 9


بازدید دیروز: 43


کل بازدید :978790
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : سید مصطفی سیدی[157]
نویسندگان وبلاگ :
سید امیر حسین سیدی (@)[0]


 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<