سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا ایمان را واجب کرد براى پاکى از شرک ورزیدن ، و نماز را براى پرهیز از خود بزرگ دیدن ، و زکات را تا موجب رسیدن روزى شود ، و روزه را تا اخلاص آفریدگان آزموده گردد ، و حج را براى نزدیک شدن دینداران ، و جهاد را براى ارجمندى اسلام و مسلمانان ، و امر به معروف را براى اصلاح کار همگان ، و نهى از منکر را براى بازداشتن بیخردان ، و پیوند با خویشاوندان را به خاطر رشد و فراوان شدن شمار آنان ، و قصاص را تا خون ریخته نشود ، و برپا داشتن حد را تا آنچه حرام است بزرگ نماید ، و ترک میخوارگى را تا خرد برجاى ماند ، و دورى از دزدى را تا پاکدامنى از دست نشود ، و زنا را وانهادن تا نسب نیالاید ، و غلامبارگى را ترک کردن تا نژاد فراوان گردد ، و گواهى دادنها را بر حقوق واجب فرمود تا حقوق انکار شده استیفا شود ، و دروغ نگفتن را ، تا راستگویى حرمت یابد ، و سلام کردن را تا از ترس ایمنى آرد ، و امامت را تا نظام امت پایدار باشد ، و فرمانبردارى را تا امام در دیده‏ها بزرگ نماید . [نهج البلاغه]

mostafa good

به نام خدا

 

خواص عسل (1)

مقدمه

زنبور های عسل یکی از دوستان مفید و ارزش مند آدم  ها هستند. آن ها با تلاشی خستگی ناپذیر گل ها را پیدا می کنند و شهدشان را می مکند. سپس آن را به عسلی لذیذ تبدیل می کنند و به صورت مجانی در اختیار بشر می گذارند.

زنبور عسل در طول تاریخ مورد احترام انسان ها بوده است. در کتاب های اسمانی هم از جمله در قرآن مجید (سوره ی 16 ایات 68 و 69) از زنبور عسل به عنوان یک موجود مفید و از عسل به عنوان خوراکی سودمند و دارویی شفا بخش یاد شده است.

اتفاقا این سوره ی قرآن کریم(سوره ی نحل 16) نحل یعنی زنبور عسل نام گذاری شده است.

انرزی فراوان و فوری

پهلوانان زمان باستان به خوبی می دانستند که هیچ غذایی مانند عسل به آن ها انرزی زیاد و فوری نمی دهد. بنابراین تا جایی که می توانستند عسل می خوردند. این غذا به آن ها نیروی زیادی می داد. عسل زود و خیلی آسان هضم می شود.

تقویت حافظه                                     _memory

خوردن عسل حافظه را قوی می کند. اگر حافظه ی شما کمی ضعیف است حتما عسل را به جمع خوردنی های خودتان راه دهید.

 

پایان

نوشته کامپیوتری _ سید مصطفی سیدی

برگرفته از مجله رشد دانش آموز _ تابستان 1384




سید مصطفی سیدی ::: چهارشنبه 87/6/20::: ساعت 8:30 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 43


کل بازدید :978789
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : سید مصطفی سیدی[157]
نویسندگان وبلاگ :
سید امیر حسین سیدی (@)[0]


 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<