سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس دانش خود را به رخ مردم کشد، خداوند او را روز قیامت انگشت نما کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

mostafa good

به نام خدا

 

مجسمه های جزیره ایستر چه پدیده ای هستند؟

در روز عید پاک( در زبان انگلیسی- ایستر) سال 1722 یک دریا سالار  هلندی به نام یکوب رخوین در جزیره ای سر سبز و پوشیده از گیاه در جنوب اقیانوس آرام پیاده شد.

این جزیره بیش از 1600 کیلومتر تا نزدیکترین جای مسکونی فاصله داشت و در انجا بیش از دو هزار بومی زندگی می کردند که همه سیاه پوست بسار تیره پولینز یایی بودند.

جالب تر از همه چیز هایی که این پوینده در ان جزیره مشاهده  کرد این بود که دید در نوار ساحلی کله های سنگی یکپارچه و بسیار بزرگی از 3 تا 11 متر پراکنده اند که صورتی دراز و گوشهایی غیر عادی دارند. برخی از مجسمه ها دست داشتند و برخی کلاه دیگ مانند و بسیار بزرگی از گدازه سرخ رنگ بر سرشان نهاده شده بود.

با گردش بیشتر در جزیره رخوین دریافت که این مجسمه ها نه تنها در سواحل یافت می شدند بلکه در داخل نیز همه جا پراکنده بودند. بسیاری از انها در محل تراش و با حالتی نیمه تمام رها شده بودند.

مردم ابتدایی در سراسر جهان هنر های گوناگونی دارند بویزه در زمینه هایی که با مذهب ارتباط دارد اما هرگز نظیر این مجسمه ها در هیچ جای دیگر یافت نشده است!

هنوز هم کسی از اسرار انها اگاه نشده است. برخی از مجسمه ها تا 45 تن وزن دارند و با این وصف کسانی انها را از محل تراش به جای کنونی شان حمل کرده اند. معلوم نیست ان مردم ابتدایی چه وسیله ای برای حمل و نقل داشته اند.

آری هیچ کس نمی داند که اینها چیستند! فقط گفته می شود شاید مجسمه ها رابطه ای با مراسم مذهبی و رسوم تدفین مردگان آن مردم داشته باشند.

پایان

نوشته کامپیوتری- سید مصطفی سیدی

برگرفته از کتاب به من بگو چرا

جلد دهم

     




سید مصطفی سیدی ::: شنبه 87/6/9::: ساعت 10:8 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 54


کل بازدید :980485
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : سید مصطفی سیدی[157]
نویسندگان وبلاگ :
سید امیر حسین سیدی (@)[0]


 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<