سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شنیدم مردی از امام صادق علیه السلام می پرسید :«کسی می گوید که دوستت دارم . من از کجا بدانم که [واقعا] دوستم دارد ؟». [صالح بن حکم]

mostafa good

به نام خدا

 

وسوسه شیطان برای حضرت علی(ع)

 

حضرت علی(ع) می فرمایند- لحظه ای که برای غسل دادن رسول خدا(ص) اماده می شدم همین که بدنم پاک و پاکیزه ان حضرت را بر سکو نهادم صدایی از گوشه اتاقم به گوشم رسید که گفت ((علی! محمد را غسل مده بدن پاک و مطهر او احتیاج به غسل و شستشو ندارد)).

از سخن او در دلم گمانی پیدا شد ( اما به زودی بر طرف شد و به خود امدم و) گفتم وای بر تو تو که هستی؟! پیامبر خدا(ص) ما را به غسل و شستشوی خود فرمان داده است و تو از ان نهی می کنی؟!

در همین حال آواز دیگری با صدایی بلند تر شنیده شد که گفت_

((علی! او را بشوی و غسل ده بانگ نخستین از شیطان بود. او به سبب رشک و حسدی که بر محمد(ص) دارد خوش ندارد که وی با غسل و طهارت پای بر بساط پروردگار خویش بگذارد)).

گفتم- ای صاحب صدا! از این که او را به من معرفی کردی خدا به تو پاداش نیک دهد اما تو کیستی؟

گفت- من خضر نبی هستم که برای تشییع جنازه پیغمبر خاتم(ص) آمده ام.

 

پایان

نوشته کامپیوتری- سید مصطفی سیدی

از کتاب 110 درس زندگی(از سیره عملی حضرت علی علیه السلام)

فضائل الخمسه من الصحاح السته جلد 3 ص 37

   




سید مصطفی سیدی ::: چهارشنبه 87/6/6::: ساعت 9:24 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 51


بازدید دیروز: 63


کل بازدید :979296
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : سید مصطفی سیدی[157]
نویسندگان وبلاگ :
سید امیر حسین سیدی (@)[0]


 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<