سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دانشمندان سؤال و با حکیمان گفتگو و بافقیران همنشینی کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

mostafa good

  به نام خدا

 

ماجرای قدیس جورج چیست؟

 

((قدیس)) ((مونث ان(قدیسه))) نزد مسیحیان کسی است که به سبب زهد و تقوا و سایر فضایلش سرامد اقران باشد.

قدیس جورج که در انگلستان مردم او را به عنوان حامی خود می شناسند داستانی مشهور دارد که ماجرای پیروزی او بر ازدها باز گو می کند.

اکنون جالب است ببینیم او که بود و چگونه به عنوان قدیس حامی کشور انگلیس برگزیده شد. البته چنین کسی شاید هرگز وجود خارجی نداشته است.

این مطلب حقیقت دارد که در روز های نخستینی که کلیسای مسیحی در فلسطین بر  پا شد شخصی بود به نام جورج. وی طی تشریفاتی به دریافت عنوان (قدیس) نایل امد ولی جزئیات زندگی او بر ما روشن نیست. البته افسانه ای درباره اش پرداخته اند که وی در ارتش رم مقامی بلند پایه داشت و مدت کوتاهی نیز در انگلیس مشغول خدمت بود.

در زندگی قدیس جورج احتمالا تنها یک حقیقت تاریخی هست که می گویند در سال 303 پس از میلاد در جریان خشومت امیز تعقیب مسیحیان به دستور امپراطور دیو کلسین او نیز به درجه شهادت رسید.

در افسانه طلایی که گرد اورده ای است از زندگی قدیسیان (به قلم یا کو پود وراجینه اسقف جنوا) چنین امده است که قدیس جرج پس از نابود ساختن ازدها جامه شهسواری خود را در اورد و هر چه داشت به مستمندان بخشید. او تعلیمات حضرت مسیح را به مردم می اموخت تا در سال 303 که به شهادت رسید.

در زمان پادشاهی نورمان ها بر انگلستان قدیس جورج به عنوان(قدیس حامی) برای ان کشور تعیین شد. بر مدالی که به گردن اویزان می کردند تصویر وی نقش بسته بود.

چند سال بعد معبد قدیس جورج نیز به دستور ادوارد دوم در ونیزر بنا شد. در همین جا بود که هنری پنجم قلبی را به نشان انکه قلب قدیس جورج است به یادگار نهاد.

مردم انگلیس روز 23 اوریل را روز یاد بود وی می گیرند و پرچم های سرخ و سفید بر فراز کلیساهای انگلیکنی به اهتراز در می اید. البته قدیس جورج منحصر به انگلیس نیست زیرا برای کشور پرتغال نیز قدیس حامی به شمار می اید.

 

پایان

نوشته کامپیوتری_ سید مصطفی سیدی

بر گرفته از کتاب – به من بگو چرا ج 10    




سید مصطفی سیدی ::: یکشنبه 87/6/10::: ساعت 5:24 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 6


بازدید دیروز: 46


کل بازدید :980610
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : سید مصطفی سیدی[157]
نویسندگان وبلاگ :
سید امیر حسین سیدی (@)[0]


 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<