سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دشمنی که در سینه ها مخفیانه رخنه می کند و در گوشها آهسته می دمد، بپرهیزید [امام علی علیه السلام]

mostafa good

به نام خدا

 

برج توتم چیست؟

 

جامعه ای که ما پدید اورده یم از واحد خانواده ها تشکیل یافته است. بنابر این خویشان نزدیک و دیگر بستگانمان((گروه خانوادگی)) ما را پدید اورده اند.

اما در جهان بسیاری از گرو های ابتدایی هستند که جامعه خویش را به گونه ای دیگر تقسیم بندی کرده اند.

مردمی که در (قبیله) زندگی می کنند از این دسته اند چون گروه بندی و همبستگیشان با پیوند قبیله ای استوار است. این گونه پیوند یا واقعی است و یا انکه صرفا خودشان قرار گذاشته اند که با چنین پیوندی خود را به یکدیگر همبسته بدانند.

این گرو ها معمولا دارای یک(نیا) هستند که چهره ای افسانه ای به ان داده و کردارش را در نسلهای پیاپی محترم شمرده اند. گاهی این (نیا) یک حیوان است یا حتی یک گیاه و یا یک چیز طبیعی دیگر!

بنابر این قبیله خود را زاییده از نیایی می پندارد که با حیوان خاصی پیوند داشته و یا انکه خودش یک حیوان بوده است. در این صورت نام قبیله را از نام او می گیرند و برایش نمادی هم می سازند که توتم ان قبیله است. چنین قبیله ای را(قبیله ی توتمی) می گویند.

بسیاری از قبایل از توتم خود برجی تراشیده اند و بر روی این برج تصویر نیای انسانی یا حیوانی شان و یا شی مقدس دیگری نقش بسته است.

قبیله با نصب برج توتم برای خود حیثیت کسب می کند و به داشتن چنین نیایی بر خود می بالد.

افراد قبیله های توتمی در نقاط مختلف جهان به شیوه های گوناگونی زندگی می کنند. مثلا این قانون است که افراد یک قبیله حق ندارند با هم ازدواج کنند و فرزند به مادر تعلق دارد نه به پدر. 




سید مصطفی سیدی ::: جمعه 87/6/8::: ساعت 1:47 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 22


بازدید دیروز: 64


کل بازدید :979331
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : سید مصطفی سیدی[157]
نویسندگان وبلاگ :
سید امیر حسین سیدی (@)[0]


 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<