سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس دانشش را افزود ولی زهدش را نیفزود، جز دوری از خدا نیفزوده است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

mostafa good

به نام خدا

 

گردشگاه عمومی چگونه پاگرفت؟

 

یکی از بزرگترین تفریحات افرادی که به سیر و سیاحت می پردازند بازدید از مناطقی است که به عنوان باغ عمومی یا گردشگاهها و اثار تاریخی دیدنی مشخص شده اند.

تصور کنید اگر تا کنون کسی به فکر حفظ و نگهداری این گونه جاها نیقفتاده بود چه زیان بزرگی به کشور وارد می آمد.

گردشگاه عمومی به جایی می گویند که به لحاظ تاریخی علمی و یا تماشای مناظر طبیعی از اهمیت ویزه ای بر خوردار است. دولت امریکا در کشور خود این گونه جاها را برای استفاده مردم در اختیارشان نهاده است و هر سال میلیونها نفر از این مناطق که شبکه پارکهای ملی(نظام گردشگاه های عمومی) را تشکیل داده اند بازدیدمی کنند. در کشور های دیگر نیز همین گونه برای مردم گردشگاههای عمومی فراهم اورده اند.

در امریکا آغاز پیدایش گردشگاههای عمومی به سال 1870 بر می گردد. گروه کوچکی که یک ماه به گردش و پویش در منطقه یلوستن پرداخته بودند شبی گرد اتشی به تبادل نظر پرداختند و تصمیم گرفتند از ادعای تصاحب زمینهایی که پیدا کرده بودند چشم بپوشند و آن سرزمین شگرف را برای مردم قرار دهند تا همگان بتوانند از آن لذت ببرند.

بر اثر تلاش این گروه کنگره امریکا قانونی را به تصویب هیجدهمین رئیس جمهور خود الیسیس گرنت رساند که به موجب  آن یلوشتن گردشگاه تفریحی و عمومی اعلام شدو این نخستین گردشگاه عمومی در امریکا بود.

از آن سال به بعد پیوسته مناطق زیبای دیگران به عنوان گرد شگاه عمومی جهت استفاده مردم مشخص می شد. بری اداره این مناطق سازمانی به نام (خدمات گردشگاههای عمومی) به موجب قانون کنگره 1916(25 اوت) تشکیل یافت.

در گردشگاه ها ماموران رسمی (به نام رنجر ها) همیشه سر خدمت آماده اند تا مشکلات بازدید کنندگان را حل کنند. کارکنان آزموده ای نیز مردم را برای هدایت در جاده های طبیعی راهنمایی در بازدید های سازمان یافته و گردهماییهایی بر دور آتش یاری می کنند. اینان حفظ گیاهان و جانوران منطقه را نیز به عهده دارند.

 

پایان

نوشته کامپیوتری _ سید مصطفی سیدی

بر گرفته از کتاب به من بگو چرا_ ج      10

 




سید مصطفی سیدی ::: دوشنبه 87/6/18::: ساعت 4:46 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 19


بازدید دیروز: 63


کل بازدید :979264
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : سید مصطفی سیدی[157]
نویسندگان وبلاگ :
سید امیر حسین سیدی (@)[0]


 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<