سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، ثمره حکمت است و درستی ازشاخه های آن . [امام علی علیه السلام]

mostafa good

به نام خدا

نکات علمی

 

اگهی تبلیغاتی چگونه پدید امد؟

تبلیغ یعنی چیزی را به اطلاع عموم رساندن. حالا ممکن است این یک اگهی بازرگانی برای فروش جنسی یا عرضه خدمتی و یا خدمتی و یا فراخواندن مردم برای انجم کاری باشد.

از اغاز که بشر دست به تبلیغات زد شیوه های گوناگونی برای ان در پیش گرفت. برای مثال پاپیروسی در شهر تب در مصر باستان کشف شده که بر روی ان اگهی جایزه برای یافتن یک برده فراری نوشته شده است. این کاغذ نمونه ای از یک اگهی است کهبه سه هزار سال پیش باز می گردد.

همچنین در قدیم تابلوهایی بر سر در مکانهایی در یونان و مصر نصب می شد که بر روی انها خدمات قابل عرضه در انجاها نوشته شده بود. این نیز مربوط به1500 سال پیش از میلاد مسیح است. باز این نوعی اگهی بازرگانی به شمار می رود که در عهد باستان رایج بود.

با اختراع چاپ شیوه اگهی کردن شکلی دیگر به خود گرفت. در حدود سال 1477 نخستین اگهی چاپی در لندن فروش یک کتاب دعا را تبلیغ می کرد. نخستین اگهی روزنامه ای در 1625 باز در لندن بر پشت یک روزنامه انگلیسی به چاپ رسید.

اما امروزه همه می دانیم که اگهی منحصر به روزنامه نیست مجله رادیو و تلویزیون نیز همه اگهی می پذیرند. نخستین اگهی رادیویی در 1920 پخش شد.

اگهیهای تلویزیونی بیشتر پس از جنگ جهانی دوم رایج گردید. این گونه شیوه تبلیغ چنان متاول و چشمگیر شده است که مردم چه بسا انها را بهتر و بیشتر از برنامه های  سرگرم کننده تلویزیونی به خاطر می سپرند.  




سید مصطفی سیدی ::: دوشنبه 87/5/28::: ساعت 9:13 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 21


بازدید دیروز: 89


کل بازدید :981020
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : سید مصطفی سیدی[157]
نویسندگان وبلاگ :
سید امیر حسین سیدی (@)[0]


 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<